Miért is jó a 'spoonerizmus' avagy Nagymamáink kedvenc ételei, ha hagynák, hogy az unokák főzzenek.

Sunday

vasárnap esti saláta


ezt most vacsoráztuk, ruccola- (vagy rucola?) kóstolás okán, mert még sosem ettünk ilyet. az igazat megvallva, magában nem nagyon ízlett, de így a többi finomság vagy elnyomta az ízét, vagy jótékony hatással volt rá, mert a végeredmény isteni lett, ettől függetlenül asszem többet nem forszírozom a ruccolát. viszont megint rájöttem, hogy a parmezánt meg nagyon is imádom.



hozzávalók 2 személyre:
pár nagyobb levél jégsaláta
2-3 maréknyi ruccola
10-12 db koktélparadicsom
fenyőmag
parmezán
extra szűz olívaolaj
balzsamecet
só, frissen őrölt bors

a zöldségeket megmosom, és jó laposan megszárítom/lecsöpögtetem. a ruccola leveleiről lecsípegetem a szárat, a jégsalátát apró darabokra tépegetem, a paradicsomokat pedig felnégyelem.
egy salátástálban összekeverem őket, sózom, borsozom, rászórok némi fenyőmagot, és ráöntöm a már összekevert olajat és az ecetet (az arány kb. 4:1).

a végén rászelek jó sok parmezánforgácsot (a legegyszerűbb krumplihámozóval szeletelgetni).
pirítóssal és grillcsirkével ettük.

4 Comments:

Blogger iszting said...

jopofa s ezt talan meg en is el tudom kesziteni, mitobb, ilyenekben utazom. sztem nyero a ruccola, ne add fol!
most megyek tancsizni, bocsi a visszafogott komcsikert, de no time tolouse lautrec.
viszhall

8:01 AM

 
Blogger Virtualista said...

Jé, új post a friddante-n, és milyen fincsi saláta, ruccola még szendvicsbe is elmegy, szendvicsről jut eszembe, vaj helyett lehet bele pestot kenni, hmm.
Jó régi post lehet, ha iszting még tanult. Én meg hetek óta ide se néztem. De látom, más se nagyon.

4:04 AM

 
Blogger Salamonz said...

en mar ugy szeretnek, rengeteget fotoztunk az elmult hetekben a technikai nehezsegek es a konyhai korlatok ellenere, ha meglesz a kapocs, jonnek az uj viragkor!
s'r

2:14 PM

 
Blogger althea said...

jeee, epekedve várjuk s'úr!

egyébként némiképp reivedálom a rucolával kapcsolatos nézeteimet, mert megkóstoltam másodszorra is, egy másik "gyártmányt", és az sokkal jobb volt (kicsit csípősebb), mint az első próba, de még mindig éreztem benne egy elég kellemetlen mellékízt.

6:01 AM

 

Post a Comment

<< Home