Miért is jó a 'spoonerizmus' avagy Nagymamáink kedvenc ételei, ha hagynák, hogy az unokák főzzenek.

Sunday

Egy kis disznóság

Igaz ez alkalommal nem lett olyan finom, mint elsőre, de ez a képeken nem látszik. A differencia oka, ha jól sejtem, hogy most sertéscombból készítettem, két hete pedig sertéskarajból, tehát ez utóbbit javaslom hozzá.

Kell hozzá: sima mustár, magos mustár, kapor, só, bors, disznókaraj (kb. 4 szelet két főre), olaj, vaj, fokhagyma.

A húst fél centisre klopfoljuk, majd a következő kencével (1. kép) kenjük be mindkét felét: mustár (mindkét fajta), kapor, fokhagyma (belenyomva), só, bors. Ezután a jó forró olaj-vaj keverékben hirtelen (ezt a szót mindig olyan viccesnek találtam egy receptben) kisütjük, kb 2-2 percig kell sütni egy-egy oldalát a húsnak. Ezzel nagyjából készen is vagyunk, már csak köret kell, mi barna rizzsel szoktuk enni, ill. savanyúnak ecetes salátát, céklát vagy uborkasalátát javaslok.









Íme a kész mustáros malacka.

Hamarosan újabb disznóságot teszek fel, ha jól sikerül (legalább a fotó), mert egy csomó hús maradt, felkockáztam, befűszereztem, beolajoztam, holnap este előveszem, és szerintem kukoricafőzelékkel együtt fogom megcsinálni.

8 Comments:

Blogger althea said...

jiháááá!!! végre post :).
arra a kukoricafőzelékre is kíváncsi vagyok - van benne vmi ördöngösség, vagy csak sima főzelék kukoricából?

3:53 AM

 
Blogger Virtualista said...

Nem sok ördöngösség van benne, sok rozmaringot teszek bele, az adja meg az alapízét. De az uram kedvence, meg ez is hamar megvan.

5:17 AM

 
Blogger Salamonz said...

jeeee, remekul hangzik! szerintem ilyesminel remek ha az asszaony elotte akar par oraval, hovatovabb a aki ilyesmitol nem finnyazik, akar ejszakara is bepacolva hagyni a hutoban.
kukorica fozelek? nyami, fokhagymaval rantod be, vagy habarod?
csok
sne

1:52 PM

 
Blogger iszting said...

kukifozelek-resz engem is lazba hozott. lehet sima konzerv-kukkerbol, v rendes csoveket megfoz es a tobbi..?

3:30 PM

 
Blogger Virtualista said...

A tegnapi főzés végül csúnya véget ért, nem volt otthon kukorica, ráadásul a sertéscomb nem lett kedvesebb hozzám, egy adagot szójával megöntözve sütöttem ki, az még ehető lett, de volt egy adag, amit sherrys locsolás után tejszínnel rántottam volna be, merthogy mindezek előtt sós-borsos-arabötfűszeres lisztben forgattam a kockákat, de szóval ez utóbbi ehetetlen lett. ;((
Pedig ha ezt csirkéből csinálom tök finom lett volna. Mindegy, nem éheztünk, a szójás is elég lett, de rizzsel abból maradt úgyis. Kukoricafőzeléket mi legjobban az üveges konzervből szeretjük, az finom ropogós, és tulajdonképpen csak felteszem vízben főni, plusz só, fokhagyma, bors, sok-sokrozmaring, petrezselyem, és amikor már főtt kicsit, nem kell megpuhulnia, mert ez ugye eleve ehető, akkor liszt-picivíz-tejföl keverékkel berántom, nemtom ezt rántásnak hívják-e, mondják meg nekem. Na és ebből jól el lehet falatozni amint rottyant még egyet, olyankor szoktam leégetni a nyelvem, hogy utána már csak a merklik élvezze az ízét. Akkor valamikor felteszem rendesen is, ha nekiállok főzni még a héten. Bár most sűrű a munka is, meg a héten egyetemre járok, úgy döntöttem.

7:25 AM

 
Blogger Virtualista said...

Valakinek csak kéne már főznie valamit. Vagy sütnie. Én egész este paprikás csirkéről álmodoztam, végül rendeltem vasárnapra anyukámnál egy krumplival egy tepsiben sütött ropogós bőrű csirkecombos balhét, nyaminyami.
Ha nem lesz post, akkor kénytelen leszek feltenni a Merklik csokis tejbegrízét!!!!

1:06 PM

 
Blogger Salamonz said...

hol van az a tejbegriz!!!!! oszt en is lokok egy porridge-ot!
c

3:31 PM

 
Blogger Virtualista said...

Tejbegríz még csak lenne, de a rávaló csokit mostanában nagyon gyorsan elfogyasztjuk.
Valaki viszont tényleg lejjebb tolhatná már ezt a régi disznós postot. Na lééééccccciiiiiii

1:34 PM

 

Post a Comment

<< Home